Press Room
Leonardo School na YouTube
Nasze oddziały Wieliczka, Słomniki i Kraków Ruczaj wspólnie publikują w Miesięczniku MIASTO pociech artykuły dotyczące Leo English w bieżącym roku szkolnym 2014/2015. Miesięcznik skierowany jest do przedszkoli, nauczania wczesnoszkolnego w szkołach podstawowych ale również do rodziców. Dla zainteresowanych bezpośredni link do ich strony http://www.miastopociech.pl/ .
Serię artykułów rozpoczyna "Najważniejszym prawem jest prawo zabawy" z 6 września br. Artykuł bardzo ciekawy, traktujący zarówno o Leo English jak i Leo Maniaku. Przesyłam go Wam w załączeniu do poczytania w wolnej chwili. Artykuł można znaleźć też na stronie internetowej miesięcznika pod adresem http://www.miastopociech.pl/artykul/wczesna-edukacja-z-zasadami .
W Gazecie Wyborczej ukazał się artykuł pt. "Jak się uczyć do egzaminu?" autorstwa Pana Marka Szurawskiego. Jest to pierwszy, z całego cyklu artykułów, jakie zostaną opublikowane w sobotnim dodatku "Na Pamięć" do Gazety Wyborczej promujących metody skutecznego uczenia się i zapamiętywania. Pan Marek Szurawski jest nie tylko współautorem naszej metody Leo Maniak ale przede wszystkich uznanym autorytetem w dziedzinie efektywnych metod nauczania.
10 września 2014r. w Życiu Kalisza ukazał się wywiad z Panią Katarzyną Rojkowską zatytułowany "Sposoby na szybką naukę języków". Pomysłodawcą wywiadu jest Pan Karol Kąkol z naszego oddziału Leader School w Kaliszu. Wywiad miał na celu wypromowanie innowacyjnych metod nauki języków obcych Leo English i BLS ale również metodę efektywnej nauki Leo Maniak. Artukuł spotkał się z szerokim zainteresowaniem i jest doskonałą reklamą oddziału w Kaliszu.
W maju ukazał się artykuł o rozwoju słuchu i znaczeniu muzyki "Słuch rozwija się już od szesnastego tygodnia ciąży. Od tego momentu dźwięk staje się nośnikiem informacji. Dziecko odbiera dźwięki zarówno z organizmu mamy, jak i ze świata zewnętrznego. Kołysanką dla niego jest bicie serca i szum pracujących organów. Dziecko słyszy głos mamy, potrafi rozróżnić głos taty i inne dźwięki. Słyszy też dobiegającą z zewnątrz muzykę. Dźwięki to jedyny sposób, w jaki możemy komunikować się ze swoim nienarodzonym maleństwem. Kiedy rodzice mówią do dziecka, gdy mu śpiewają lub gdy razem słuchają specjalnie dobranej muzyki, nie tylko stymulują do rozwoju jego drogę słuchową, ale również zapoznają je ze światem zewnętrznym. Im więcej dźwięków dziecko pozna w okresie prenatalnym, tym większą będzie miało wrażliwość muzyczną".
Katarzyna Rojkowska opisuje jakie znaczenie ma aktywność fizyczna w życiu dziecka. "Dbając o sprawność ruchową dziecka, przyczyniamy się do rozwoju jego mózgu. Już u dwumiesięcznego płodu ruchy pobudzają komórki nerwowe do rozwoju. Po przyjściu na świat dziecko od pierwszych godzin życia i przez następnych kilka lat stymuluje mózg przez ruch, tworząc podstawy sprawnego uczenia się. Zatem, gdy rozwijamy sprawność fizyczną dziecka, nie tylko dbamy o jego kondycję fizyczną, ale rozwijamy również sprawność intelektualną, czyli dobrą koncentrację i pamięć, sprawne czytanie i pisanie, szybkie kojarzenie. Środowisko małych dzieci powinno obfitować w bodźce ruchowe, takie jak kołysanie, przytulanie, noszenie na rękach, tańczenie wraz z malcem. Zresztą dzieci domagają się tego same, bo wyczuwają, co jest dobre dla rozwoju ich mózgu. Kilkulatki w swoim codziennym programie zabaw powinny mieć okazję do tego, by pokręcić się wokół własnej osi, pohuśtać na huśtawce, pobalansować na równoważni, wspinać się, turlać i skakać. Wszystkie te czynności pobudzają układ przedsionkowy i stymulują rozwój mózgu. Są doskonałym treningiem koordynacji ruchowej i koncentracji".
W marcu zostało opisane znaczenie rozwijania umiejętności koncentrowania uwagi i zapamiętywania informacji.
"Najważniejszą kompetencją, która stanowi podstawę przyswajania wiedzy, jest umiejętność koncentrowania uwagi i zapamiętywania informacji. Kształcenie tych umiejętności w młodym wieku powinno się odbywać poprzez zabawę, która dostarcza dziecku wiele radości i w której aktywnie uczestniczy zarówno przedszkolak, jak i dorosły."
Autorka artykułu opisuje naukę czytania globalnego z dzieckiem w wieku przedszkolnym. Nasz ekspert radzi, aby naukę czytania wprowadzać przede wszystkim poprzez różnorodne zabawy. Autorka pisze, że trzeba także zadbać o wszechstronność działań i zachowanie równowagi w stymulacji rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i sprawności ruchowej dziecka.
W artykule opisane zostało, że dzieci uczą się języka poprzez ruch. Znajdziemy w nim wiele pomysłów na zabawy ruchowe do przeprowadzenia w ramach zajęć z języka angielskiego. Autorka opisuje również, jak umiejętnie łączyć zabawy ruchowe z elementami wyciszenia i pracy przy stoliku nad kartami pracy.
W artykule przeczytamy o zabawie w czytanie i zapoznamy się z opracowanymi przez naszych ekspertów wskazaniami dotyczącymi tego, w jaki sposób i kiedy rozpocząć z dzieckiem naukę czytania i co zrobić, by ta nauka odbywała się w formie zabawy. Przeczytamy także, co dziecko zyskuje dzięki wczesnej nauce czytania.
W listopadzie ukazał się artykuł o rozwoju emocjonalnym małych dzieci. Autorka opisuje materiały przygotowane przez grono naszych ekspertów do przeprowadzenia zajęć zarówno przez nauczycieli przedszkolnych, jak i rodziców. Bajki edukacyjne zostały napisane z myślą o tych wszystkich trudnych sytuacjach, w których emocje biorą górę nad właściwą oceną sytuacji. Dzięki scenariuszom dzieci uczą się wyrażać i nazywać emocje oraz szukają rozwiązań, które przynoszą same korzyści.
W artykule zawarto wskazówki metodyczne do pracy z dziećmi metodą Leo English, szczególnie w zakresie wykorzystywania historyjek obrazkowych oraz scenariusz zajęć: „Hello, I’m Pinky”. Autorka podkreśla znaczenie historyjek obrazkowych.
„Historyjki czerpią ze źródła języka angielskiego. Osadzone są w konkretnym kontekście, który jest dziecku znany, chociażby poprzez informację obrazkową. Zawartość emocjonalna historyjki angażuje dziecko i motywuje do słownej wypowiedzi. Historyjka to często punkt wyjściowy do minidramy.”
Artykuł jest pierwszym z cyklu dotyczącego zastosowania metody Leo English będącej metodą nauczania języka angielskiego w przedszkolu. Jego integralną część stanowi scenariusz zajęć A kitten and a mouse!
"Jak wiemy, dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach, które oferują bogatą gamę aktywności. Świetnie się bawią, ucząc jednocześnie. Dzięki Leo English, czyli zabawom ruchowym, grom, zajęciom z dramy, a także twórczym działaniom plastycznym i muzycznym inspiracjom dzieci uczą się podstawowych zwrotów czy słów. Role odgrywane w króciutkich scenkach motywują je do biegłego posługiwania się poznanym słownictwem i komunikowania się w języku angielskim.
Zachęcam Państwa do przeczytania pierwszego z 10 proponowanych przeze mnie scenariuszy zajęć. Lekcja wprowadza dzieci w świat przygód kotka i myszki".
Nasz ekspert w lipcu w poradniku "M jak mama" radzi co zrobić, by dziecko ładnie mówiło. Jak się bawić, co i w jaki sposób czytać.
„Do malucha trzeba mówić często i dużo – o wszystkim co dziecko otacza. Specjaliści nazywają to „kąpielą słowną”, bo maluszek jest wtedy otoczony, niemal zanurzony w języku”.
W kwietniowym wydaniu miesięcznika "M jak mama" ukazał się artykuł o rozwoju słuchu i znaczeniu muzyki. Radzimy, jaką muzykę wybrać.
„Jak najwcześniej oswajaj dziecko z muzyką – to nie tylko przyjemny relaks, ale tez bodziec do rozwoju mózgu. Dzięki muzyce malec będzie spokojniejszy, wrażliwszy, bardziej kreatywny i zdolny”.
W poradniku dla rodziców "Wokół Narodzin" ukazał się artykuł Katarzyny Rojkowskiej eksperta Leonardo School poświęcony stymulowaniu rozwoju małego dziecka.
"... pierwsze 5 lat życia dziecka to najważniejszy okres w jego rozwoju. Teraz uczy się ono świata najłatwiej, najszybciej i sprawia mu to ogromną radość, gdyż robi to ze swoimi najbliższymi."
W Życiu Kalisza ukazał się wywiad z naszym ekspertem Katarzyną Rojkowską autorką książki „Naucz małe dziecko myśleć i czuć”.
„Czy szczęśliwe jest dziecko siedzące samo pośród góry zabawek, albo godzinami oglądające kreskówki w telewizji? Najważniejszym, co jako rodzice możemy mu dać oprócz naszej miłości, jest wspólnie spędzany czas. Ten czas możemy wykorzystać w różny sposób. Warto do naszych zabaw dołączyć: Zabawę w czytanie, Zabawę w liczenie, Zabawę w muzykę. Małe dzieci są gotowe do nauki czytania tak samo jak do nauki chodzenia”. Katarzyna Rojkowska.
Mamy przyjemność poinformować, że w magazynie muzycznym „twoja muza” ukazał się artykuł „Grzechotka z Mozartem” poświęcony rozwojowi muzycznemu dziecka jak i rozwijaniu dziecka przez muzykę.
„Muzyka działa bezpośrednio na emocjonalną sferę osobowości małego człowieka, kształtuje jego psychikę i wzbogaca życie wewnętrzne. Słuchanie lub uprawianie muzyki, nawet w stopniu elementarnym, wprowadza dziecko w różne nastroje, budzi uczucia.” Więcej w „Grzechotka z Mozartem”.