Przestrzeń małego miasta nie zawsze sprzyja budowaniu nowej marki. Często o wiele bardziej efektywne okazuje się korzystanie z dorobku innych marek, zwłaszcza w przypadku tak specyficznego rynku, jakim jest branża usług edukacyjnych. Jeśli mieszkasz w małym mieście, lubisz pracę z dziećmi i zawsze marzyłeś o otwarciu szkoły językowej ta propozycja jest dla Ciebie!

Franczyza – zgodnie z definicją Europejskiego Kodeksu Etycznego Franczyzy – jest systemem sprzedaży towarów, usług albo technologii opartym na ścisłej i nieustannej współpracy pomiędzy niezależnymi pod względem prawnym i finansowym przedsiębiorstwami, franczyzodawcą i franczyzobiorcą. Prowadzenie działalności gospodarczej na licencji franczyzowej oznacza prawo, a zarazem obowiązek prowadzenia tejże działalności wedle zasad przyjętych przez podmiot udzielający licencji, a więc franczyzodawcę. Dlaczego franczyza tak dobrze pasuje do małego miasta?

Franczyza do małego miasta – zalety prowadzenia działalności w oparciu o licencję

Przetrwanie pierwszego roku to duże wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy, który rozpoczyna prowadzenie własnej działalności gospodarczej. O ile w dużym mieście lub w branży internetowej pozyskanie minimalnego niezbędnego do przetrwania portfela klientów jest stosunkowo proste, o tyle w małym mieście zadanie to wymaga ogromnego wysiłku i nie gwarantuje utrzymania się marki na rynku. Problem pozyskiwania klientów w realiach małego miasta rozwiązuje franczyza znanej i cenionej marki o zasięgu ogólnokrajowym, czy nawet międzynarodowym. Właśnie na takiej zasadzie działają szkoły językowe LEONARDO SCHOOL®, które są doskonałym rozwiązaniem dla przedsiębiorców pragnących założyć odnoszący sukcesy biznes w niewielkiej miejscowości.

Franczyza edukacyjna bardzo dobrze sprawdza się w małym mieście, ponieważ wiąże się z dystrybucją renomy i autorytetu. O ie lokalne społeczeństwo odczuwa potrzeby edukacyjne, o tyle istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie będzie chciało ich realizować w nowopowstałej szkole językowej, za którą – przynajmniej pod względem marki – nie idzie żadne doświadczenie pedagogiczne i merytoryczne. W takich sytuacjach świadomi rodzice bardzo często wybierają szkoły reprezentujące znane w branży marki i dowożą dzieci do większych miast, zamiast korzystać z usług edukacyjnych placówki, do której dziecko mogłoby dotrzeć samodzielnie, bo znajduje się w bliskim sąsiedztwie jego domu. Działanie pod szyldem marki o ogólnopolskiej renomie rozwiązuje ten problem, ale to nie wszystko…

Nowopowstające szkoły językowe często borykają się z problemem niewystarczającego zasięgu promocji. Decydując się na franczyzę do małego miasta możemy liczyć nie tylko na znany i rozpoznawalny znak towarowy – logo firmy – ale również wsparcie w zakresie promocji placówki w ramach ogólnopolskiej promocji marki. Promując markę LEONARDO SCHOOL® zawsze pamiętamy o naszych franczyzobiorcach, a adresy prowadzonych przez nich placówek znajdują się w zdecydowanej większości materiałów promocyjnych, jakie kolportujemy wśród potencjalnych klientów.

Inne zalety franczyzy w małym mieście

Niezależnie od tego, czy decydujemy się na otwarcie szkoły LEONARDO SCHOOL® w małym mieście czy dużej metropolii możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy na każdym etapie prowadzenia działalności – od aspektów stricte formalnych, przez wybór lokalu i jego aranżację, aż po szkolenia dla lektorów oraz dostęp do najnowocześniejszych metod nauczania. Franczyza LEONARDO SCHOOL® do małego miasta to gotowy przepis na biznes, w ramach którego właściciel nowej szkoły językowej może liczyć na:

  • dostęp do „know how”, w ramach którego otrzymuje pomoc zarówno w zakresie standardów obsługi klienta, jak i standardów oraz metod nauczania języka,
  • znane i rozpoznawalne logo o ogólnopolskim zasięgu,
  • wsparcie w zakresie prowadzonych lokalnie i globalnie działań marketingowych i promocyjnych.

Projekt graficzny ulotki, obecność na targach edukacyjnych, kolorystyka sal szkoleniowych, wybór podręczników, dress code pracowniczy, strona internetowa firmy – to zaledwie garść tematów, którymi nie musi się martwić franczyzobiorca. Zdecydowaną większością tych spraw zajmuje się franczyzodawca, od którego otrzymujemy konkretne informacje w zakresie działań marketingowych i promocyjnych, których zadaniem jest przyciągnięcie do naszej szkoły jak największej liczby klientów.