Niektórzy z nas są gotowi, żeby „zrobić” coś swojego, ale nie do końca mają pomysł jak się za to zabrać. Inni mimo jasno sprecyzowanego pomysłu na biznes obawiają się, że brak doświadczenia i obycia w branży szybko przekreśli ich marzenia o „byciu na swoim”. Odpowiedzią na bolączki zarówno jednych, jak i drugich jest franczyza.

Franczyza to gotowy pomysł na udany biznes, z którego możemy skorzystać niezależnie od tego, czy posiadamy w danej branży doświadczenie, czy też nie. Jej podstawową zaletą są przejrzyste zasady powadzenia działalności gospodarczej w każdym jej aspekcie – od systemu identyfikacji wizualnej marki, przez sposób prowadzenia działalności, aż po pomoc w zakresie prowadzonych działań promocyjnych i marketingowych. Podpisując umowę franczyzy możemy cieszyć się niezależnością, jaką daje prowadzenie własnego biznesu, jednocześnie nie rezygnując ze wsparcia starszego i bardziej doświadczonego „kolegi”, który pomoże nam osiągnąć sukces.

Franczyza – pomysł na firmę, która przetrwa

To, czego najbardziej obawiają się osoby rozpoczynające prowadzenie własnej działalności gospodarczej to kwestia utrzymania się marki na rynku. Specjaliści mówią, że kluczowy jest pierwszy rok… Praktycy doskonale wiedzą, że wystarczy jedna zła decyzja, żeby prężnie działająca i rozwijająca się firma popadła w stagnację, a w konsekwencji zwinęła żagle… Z franczyzą sprawa wygląda trochę inaczej, a szanse na utrzymanie się na rynku są nieporównywalnie wyższe. Dlaczego?

Zacznijmy od aspektu definicyjnego. Franczyzą określamy system sprzedaży towarów, usług lub technologii, który opiera się na ścisłej współpracy pomiędzy niezależnymi prawnie i finansowo przedsiębiorstwami działającymi pod identycznym szyldem. Przedsiębiorstwa te nazywa się odpowiednio – franczyzodawcą (przedsiębiorstwo dysponujące licencją na prowadzenie działalności) i franczyzobiorcą (przedsiębiorstwo prowadzące działalność w oparciu o licencję na podstawie umowy franczyzy). Oznacza to, że przedsiębiorca podpisujący umowę franczyzy otrzymuje od franczyzodawcy gotowy przepis na biznes, ale to nie wszystko. Franczyzodawca jest najczęściej marką o zasięgu ogólnokrajowym, za którą stoi znane i rozpoznawalne przez potencjalnych klientów logo. Logo to staje się logiem franczyzobiorcy, który automatycznie utożsamiany jest z prestiżem i doświadczeniem franczyzodawcy.

Franczyza jako pomysł na biznes w branży edukacyjnej

Rynek usług edukacyjnych jest bardzo specyficzny i niechętnie przyjmuje nowe marki. Świadczy o tym fakt, iż rokrocznie w większych i mniejszych miastach w całym kraju powstają i zamykają się szkoły językowe, które nie przetrwały na rynku nawet roku. Dlatego osobom, które marzą o otwarciu własnej szkoły językowej proponujemy zapoznać się z ofertą franczyzy LEONARDO SCHOOL®. Jako marka o ugruntowanej pozycji na rynku oraz wieloletnim doświadczeniem w branży edukacyjnej każdego roku poszerzamy sieć naszych placówek podpisując umowy franczyzy z kolejnymi przedsiębiorstwami zainteresowanymi odnoszeniem sukcesów w branży edukacyjnej. Nasi franczyzobiorcy otrzymują:

  • znaną i cenioną w branży nazwę marki, za którą idzie rozpoznawalne logo i prestiż,
  • dopracowywany przez wiele lat z pomocą specjalistów w swoich dziedzinach „know how”, na który składają się nie tylko metody i techniki nauczania języka, ale również szerokorozumiane standardy obsługi klienta,
  • manual w zakresie sposobu prowadzenia działalności wraz z konkretnymi wskazówkami, co do sposobów postępowania w określonych sytuacjach, także w przypadku zgłaszanego przez klientów niezadowolenia ze świadczonych usług edukacyjnych,
  • pomoc handlową i marketingową.

Stając się częścią ogólnopolskiej rodziny LEONARDO SCHOOL® każda placówka może liczyć na dodatkową promocję, jaką zapewniamy kreując przekaz reklamowy i promocyjny w ramach prowadzonych działań e-marketingowych oraz tradycyjnego marketingu opartego na kolportażu wyrobów poligraficznych.