Press Room

yout           Leonardo School na   YouTube

W lokalnym tygodniku Życie Kalisza przy współpracy z Leader School Kalisz ukazał się wywiad z Panią Katarzyna Rojkowską pt. "Nauka języka - szybko i nowocześnie. Czy to możliwe?"

Promujący metody Leo Maniak i Leo English. Zachęcamy do zapoznania się.

W lokalnym tygodniku Przemiany na Szlaku Piastowskim przy współpracy z Leader School Gniezno powstaje cykl 8 artykułów promujących metody Leo Maniak i Leo English. Tutaj jeden z nich zatytuowany "Drogowskazy przyszłości - mapy skuteczności".

W lokalnym tygodniku Przemiany na Szlaku Piastowskim przy współpracy z Leader School Gniezno powstaje cykl 8 artykułów promujących metody Leo Maniak i Leo English. Tutaj jeden z nich zatytuowany "Słoń Trąbalski i Pan Hilary... czyli pamięć i koncentracja".

Nasze oddziały Wieliczka, Słomniki i Kraków Ruczaj wspólnie publikują w Miesięczniku MIASTO pociech artykuły dotyczące Leo English w bieżącym roku szkolnym 2014/2015. Miesięcznik skierowany jest do przedszkoli, nauczania wczesnoszkolnego w szkołach podstawowych ale również do rodziców. Dla zainteresowanych bezpośredni link do ich strony http://www.miastopociech.pl/ .

Serię artykułów rozpoczyna "Najważniejszym prawem jest prawo zabawy" z 6 września br. Artykuł bardzo ciekawy, traktujący zarówno o Leo English jak i Leo Maniaku. Przesyłam go Wam w załączeniu do poczytania w wolnej chwili. Artykuł można znaleźć też na stronie internetowej miesięcznika pod adresem http://www.miastopociech.pl/artykul/wczesna-edukacja-z-zasadami .

W lokalnym tygodniku Przemiany na Szlaku Piastowskim przy współpracy z Leader School Gniezno powstaje cykl 8 artykułów

promujących metody Leo Maniak i Leo English. Tutaj jeden z nich zatytuowany "Żółta żaba żarła żur".

W lokalnym tygodniku Przemiany na Szlaku Piastowskim przy współpracy z Leader School Gniezno powstaje cykl 8 artykułów

promujących metody Leo Maniak i Leo English. Tutaj jeden z nich zatytuowany "Marzeniem w edukacyjny Fast Food".

W Gazecie Wyborczej ukazał się artykuł pt. "Jak się uczyć do egzaminu?" autorstwa Pana Marka Szurawskiego. Jest to pierwszy, z całego cyklu artykułów, jakie zostaną opublikowane w sobotnim dodatku "Na Pamięć" do Gazety Wyborczej promujących metody skutecznego uczenia się i zapamiętywania. Pan Marek Szurawski jest nie tylko współautorem naszej metody Leo Maniak ale przede wszystkich uznanym autorytetem w dziedzinie efektywnych metod nauczania.

10 września 2014r. w Życiu Kalisza ukazał się wywiad z Panią Katarzyną Rojkowską zatytułowany "Sposoby na szybką naukę języków". Pomysłodawcą wywiadu jest Pan Karol Kąkol z naszego oddziału Leader School w Kaliszu. Wywiad miał na celu wypromowanie innowacyjnych metod nauki języków obcych Leo English i BLS ale również metodę efektywnej nauki Leo Maniak. Artukuł spotkał się z szerokim zainteresowaniem i jest doskonałą reklamą oddziału w Kaliszu.

W Gnieźnie w lokalnym tygodniku Przemiany na Szlaku Piastowskim ukazał się artykuł promujący naszą metodę Leo Maniak zatytułowany „Narodowe (sprawne) Czytanie, czyli jak pomóc dzieciom przebrnąć przez koszmar szkolnych lektur”.

Nasza obecność na targach „Spielwarenmesse” została zauważona przez magazyn Świat Zabawek. Na łamach tego magazynu zostały jednocześnie zamieszczone reklamy naszych nowych produktów.

Rozwój Leonardo School został zauważony na portalu www.franchising.pl. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do lektury artykułu na temat naszej sieci "Niektórzy już w szkole".

W gazecie Mrowisko wydanej z okazji pięćdziesięciolecia Szkoły Podstawowej nr 172 w Łodzi ukazał się artykuł opisujący zajęcia programu Leo Maniak. Mrowisko redagują uczniowie. Zajęcia Leo Maniaka podobały się dzieciom, które opisały je w krótkim artykule.

W maju ukazał się artykuł o rozwoju słuchu i znaczeniu muzyki "Słuch rozwija się już od szesnastego tygodnia ciąży. Od tego momentu dźwięk staje się nośnikiem informacji. Dziecko odbiera dźwięki zarówno z organizmu mamy, jak i ze świata zewnętrznego. Kołysanką dla niego jest bicie serca i szum pracujących organów. Dziecko słyszy głos mamy, potrafi rozróżnić głos taty i inne dźwięki. Słyszy też dobiegającą z zewnątrz muzykę. Dźwięki to jedyny sposób, w jaki możemy komunikować się ze swoim nienarodzonym maleństwem. Kiedy rodzice mówią do dziecka, gdy mu śpiewają lub gdy razem słuchają specjalnie dobranej muzyki, nie tylko stymulują do rozwoju jego drogę słuchową, ale również zapoznają je ze światem zewnętrznym. Im więcej dźwięków dziecko pozna w okresie prenatalnym, tym większą będzie miało wrażliwość muzyczną".

W majowym artykule nasz ekspert radził jak wykorzystać dostępne w przedszkolu zabawki jako pomoc dydaktyczne do nauki języka angielskiego.

Przeczytamy w nim propozycje zajęć dydaktycznych:

„Uczymy się nazw zabawek”
„Zabawa z laleczką”
„Bawimy się zabawkami”
„Zabawa z piłką”

Katarzyna Rojkowska opisuje jakie znaczenie ma aktywność fizyczna w życiu dziecka. "Dbając o sprawność ruchową dziecka, przyczyniamy się do rozwoju jego mózgu. Już u dwumiesięcznego płodu ruchy pobudzają komórki nerwowe do rozwoju. Po przyjściu na świat dziecko od pierwszych godzin życia i przez następnych kilka lat stymuluje mózg przez ruch, tworząc podstawy sprawnego uczenia się. Zatem, gdy rozwijamy sprawność fizyczną dziecka, nie tylko dbamy o jego kondycję fizyczną, ale rozwijamy również sprawność intelektualną, czyli dobrą koncentrację i pamięć, sprawne czytanie i pisanie, szybkie kojarzenie. Środowisko małych dzieci powinno obfitować w bodźce ruchowe, takie jak kołysanie, przytulanie, noszenie na rękach, tańczenie wraz z malcem. Zresztą dzieci domagają się tego same, bo wyczuwają, co jest dobre dla rozwoju ich mózgu. Kilkulatki w swoim codziennym programie zabaw powinny mieć okazję do tego, by pokręcić się wokół własnej osi, pohuśtać na huśtawce, pobalansować na równoważni, wspinać się, turlać i skakać. Wszystkie te czynności pobudzają układ przedsionkowy i stymulują rozwój mózgu. Są doskonałym treningiem koordynacji ruchowej i koncentracji".

W marcu nasz ekspert Anna Lesińska-Gazicka opisuje metodę Leo English i sposób prowadzenia zajęć z dziećmi. Autorka opisała w swoim artykule dokładny przebieg i organizację zabawy w sklep, która jest przykładem kontekstu językowego jaki powinien być wykorzystany w trakcie lekcji.

W marcu zostało opisane znaczenie rozwijania umiejętności koncentrowania uwagi i zapamiętywania informacji.
"Najważniejszą kompetencją, która stanowi podstawę przyswajania wiedzy, jest umiejętność koncentrowania uwagi i zapamiętywania informacji. Kształcenie tych umiejętności w młodym wieku powinno się odbywać poprzez zabawę, która dostarcza dziecku wiele radości i w której aktywnie uczestniczy zarówno przedszkolak, jak i dorosły."

Autorka artykułu opisuje naukę czytania globalnego z dzieckiem w wieku przedszkolnym. Nasz ekspert radzi, aby naukę czytania wprowadzać przede wszystkim poprzez różnorodne zabawy. Autorka pisze, że trzeba także zadbać o wszechstronność działań i zachowanie równowagi w stymulacji rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i sprawności ruchowej dziecka.

W artykule opisane zostało, że dzieci uczą się języka poprzez ruch. Znajdziemy w nim wiele pomysłów na zabawy ruchowe do przeprowadzenia w ramach zajęć z języka angielskiego. Autorka opisuje również, jak umiejętnie łączyć zabawy ruchowe z elementami wyciszenia i pracy przy stoliku nad kartami pracy.

W artykule przeczytamy o zabawie w czytanie i zapoznamy się z opracowanymi przez naszych ekspertów wskazaniami dotyczącymi tego, w jaki sposób i kiedy rozpocząć z dzieckiem naukę czytania i co zrobić, by ta nauka odbywała się w formie zabawy. Przeczytamy także, co dziecko zyskuje dzięki wczesnej nauce czytania.

Nasz ekspert w grudniowym artykule opisuje sposoby zaadaptowania bajki do lekcji angielskiego oraz pracę z minidramą. Autorka pisze jak ważne są bajki i historyjki, które dzieci mogą odgrywać w języku angielskim i jak należy się do nich przygotować.

W listopadzie ukazał się artykuł o rozwoju emocjonalnym małych dzieci. Autorka opisuje materiały przygotowane przez grono naszych ekspertów do przeprowadzenia zajęć zarówno przez nauczycieli przedszkolnych, jak i rodziców. Bajki edukacyjne zostały napisane z myślą o tych wszystkich trudnych sytuacjach, w których emocje biorą górę nad właściwą oceną sytuacji. Dzięki scenariuszom dzieci uczą się wyrażać i nazywać emocje oraz szukają rozwiązań, które przynoszą same korzyści.

W artykule zawarto wskazówki metodyczne do pracy z dziećmi metodą Leo English, szczególnie w zakresie wykorzystywania historyjek obrazkowych oraz scenariusz zajęć: „Hello, I’m Pinky”. Autorka podkreśla znaczenie historyjek obrazkowych.
„Historyjki czerpią ze źródła języka angielskiego. Osadzone są w konkretnym kontekście, który jest dziecku znany, chociażby poprzez informację obrazkową. Zawartość emocjonalna historyjki angażuje dziecko i motywuje do słownej wypowiedzi. Historyjka to często punkt wyjściowy do minidramy.”

Na początku serii artykułów autorka pisze czym jest metoda Leo English. Nasz ekspert udziela wskazówek, które pomagają w prowadzeniu zajęć z dziećmi.

Autorka pisze przede wszystkim o rozwoju emocjonalnym dziecka i daje odpowiedź na pytanie, czy przygotowując dziecko do podjęcia nauki w szkole większy nacisk położyć na rozwój intelektualny, poznawczy czy też emocjonalny i społeczny?

Artykuł jest pierwszym z cyklu dotyczącego zastosowania metody Leo English będącej metodą nauczania języka angielskiego w przedszkolu. Jego integralną część stanowi scenariusz zajęć A kitten and a mouse!
"Jak wiemy, dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach, które oferują bogatą gamę aktywności. Świetnie się bawią, ucząc jednocześnie. Dzięki Leo English, czyli zabawom ruchowym, grom, zajęciom z dramy, a także twórczym działaniom plastycznym i muzycznym inspiracjom dzieci uczą się podstawowych zwrotów czy słów. Role odgrywane w króciutkich scenkach motywują je do biegłego posługiwania się poznanym słownictwem i komunikowania się w języku angielskim.
Zachęcam Państwa do przeczytania pierwszego z 10 proponowanych przeze mnie scenariuszy zajęć. Lekcja wprowadza dzieci w świat przygód kotka i myszki".

Nasz ekspert w lipcu w poradniku "M jak mama" radzi co zrobić, by dziecko ładnie mówiło. Jak się bawić, co i w jaki sposób czytać.
„Do malucha trzeba mówić często i dużo – o wszystkim co dziecko otacza. Specjaliści nazywają to „kąpielą słowną”, bo maluszek jest wtedy otoczony, niemal zanurzony w języku”.

Rodzice cieszą się, gdy ich maluch jest ruchliwy, bo oznacza to, że rozwija swoją sprawność fizyczną. Ale nie każdy wie, że ruch stymuluje też rozwój intelektualny. Specjalista Leonardo pisze w czerwcowym wydaniu poradnika "M jak mama" jakie znaczenie ma aktywność fizyczna w życiu dziecka.

Zachęcamy do lektury majowego wydania poradnika "M jak mama", gdzie ukazał się kolejny artykuł, o tym jak zrozumieć niemowlę i jak się z nim komunikować. Co oznacza jego płacz? Język migowy a rozwój mowy u niemowląt.

W kwietniowym wydaniu miesięcznika "M jak mama" ukazał się artykuł o rozwoju słuchu i znaczeniu muzyki. Radzimy, jaką muzykę wybrać.
„Jak najwcześniej oswajaj dziecko z muzyką – to nie tylko przyjemny relaks, ale tez bodziec do rozwoju mózgu. Dzięki muzyce malec będzie spokojniejszy, wrażliwszy, bardziej kreatywny i zdolny”.

Ekspert Leonardo w artykule, który ukazał się w marcu pisze jak ważny w życiu dziecka jest czuły dotyk.
„Dziecko potrzebuje dotyku rodziców. Czuły fizyczny kontakt jest wręcz niezbędny, by malec stał się człowiekiem wrażliwym, potrafił wyrażać uczucia i nawiązywać relacje z innymi ludźmi”.

W lutym w poradniku "M jak mama" ukazał się artykuł naszego eksperta o potrzebach noworodków i niemowląt. O tym jak pielęgnować maleńkie dziecko i jakie bodźce są potrzebne by mogło się prawidłowo rozwijać.

Nasz specjalista Anna Lesińska-Gazicka doradza rodzicom na łamach Gazety Wyborczej jak wybrać odpowiednią szkołę językową i metody nauczania języka angielskiego.

TVP Łódź gościła w dniu 16 grudnia 2009 r. na zajęciach Leo Maniaka realizowanych w ramach projektu „Akademia Efektywnej Nauki Leonardo – zajęcia pozalekcyjne dla uczniów szkół podstawowych.” w projekcie wzięło udział 29 szkół i 464 uczniów.

Gościem programu "Między Sklepami" była Katarzyna Rojkowska - autorka programów Leonardo School i książki "Naucz małe dziecko myśleć i czuć". Rozmowa dotyczyła rozwoju dzieci.

Gościem programu "Uwaga" była Katarzyna Rojkowska, autorka książki "Naucz małe dziecka myśleć i czuć" oraz zabaw edukacyjnych: "Zabawa w czytanie" i " Zabawa w matematykę".

W poradniku "Apteki dbam o zdrowie" ukazał się artykuł Katarzyny Rojkowskiej eksperta Leonardo School poświęcony stymulowaniu rozwoju małego dziecka.

W poradniku "Apteki dbam o zdrowie" ukazał się artykuł Katarzyny Rojkowskiej eksperta Leonardo School dotyczący znaczenia zabaw edukacyjnych dla rozwoju małego dziecka.

W poradniku dla rodziców "Wokół Narodzin" ukazał się artykuł Katarzyny Rojkowskiej eksperta Leonardo School poświęcony stymulowaniu rozwoju małego dziecka.

"... pierwsze 5 lat życia dziecka to najważniejszy okres w jego rozwoju. Teraz uczy się ono świata najłatwiej, najszybciej i sprawia mu to ogromną radość, gdyż robi to ze swoimi najbliższymi."

W poradniku dla rodziców "Wokół narodzin" ukazał się artykuł Katarzyny Rojkowskiej "Zabawy, które uczą".

Zachęcamy wszystkie mamy do lektury artykułu naszego eksperta "Zabawy, które uczą" w kwartalniku "Wokół Narodzin"

Zachęcamy wszystkie mamy do lektury artykułu Katarzyny Rojkowskiej "Zabawy, które uczą".

Z przyjemnością informujemy, że 2012 roku w kwartalniku "Wokół Narodzin" skierowanym do młodych mam kolejny raz ukazał się artykuł naszego eksperta Katarzyny Rojkowskiej poświęcone stymulowaniu rozwoju małego dziecka.

Zachęcamy wszystkie mamy do lektury artykułu naszego eksperta "Zabawy, które uczą" w kwartalniku "Wokół Narodzin"

Mamy przyjemność poinformować, że w wielu przedszkolach dzieci uczone są metodą Leo Maluch między innymi przez „Zabawę w czytanie” oraz „Zabawę w matematykę”. Są to gotowe zestawy materiałów opracowana przez grono naszych ekspertów. Więcej w artykule Poczytam Ci mamo!

W Ilustrowanym Tygodniku Powiatowym ukazał się artykuł, który szczegółowo opisuje program efektywnej nauki dla dzieci Leo Maniak. Jest to program stworzony przez grono naszych ekspertów pokazujący konkretne metody skutecznego przyswajania wiedzy.

W Głosie Wielkopolski zostało opisane spotkanie Katarzyny Rojkowskiej w szkole Leader School w Mosinie. W spotkaniu wzięli udział rodzice, nauczyciele i dziadkowie. Nasz ekspert tłumaczył jak mądrze bawić się z dziećmi w czytanie i matematykę oraz jak ważna w procesie edukacji jest muzyka.

Zachęcamy do lektury artykułu "Do biegu, gotowi, start" w październikowym wydaniu miesięcznika "Sukces". Artykuł obejmuje wypowiedzi naszego specjalisty Katarzyny Rojkowskiej dotyczącą rozwoju, stymulacji i kształcenia małych dzieci.

W Życiu Kalisza ukazał się wywiad z naszym ekspertem Katarzyną Rojkowską autorką książki „Naucz małe dziecko myśleć i czuć”.
„Czy szczęśliwe jest dziecko siedzące samo pośród góry zabawek, albo godzinami oglądające kreskówki w telewizji? Najważniejszym, co jako rodzice możemy mu dać oprócz naszej miłości, jest wspólnie spędzany czas. Ten czas możemy wykorzystać w różny sposób. Warto do naszych zabaw dołączyć: Zabawę w czytanie, Zabawę w liczenie, Zabawę w muzykę. Małe dzieci są gotowe do nauki czytania tak samo jak do nauki chodzenia”. Katarzyna Rojkowska.

Mamy przyjemność poinformować, że w magazynie muzycznym „twoja muza” ukazał się artykuł „Grzechotka z Mozartem” poświęcony rozwojowi muzycznemu dziecka jak i rozwijaniu dziecka przez muzykę.
„Muzyka działa bezpośrednio na emocjonalną sferę osobowości małego człowieka, kształtuje jego psychikę i wzbogaca życie wewnętrzne. Słuchanie lub uprawianie muzyki, nawet w stopniu elementarnym, wprowadza dziecko w różne nastroje, budzi uczucia.” Więcej w „Grzechotka z Mozartem”.